Facebook'ta en çok onlar beğeniliyor ama...

Yapılan araştırmaya göre, sosyal medyada sürekli fit vücutlarını ve sağlıklı beslenme programlarını paylaşan kişilerin narsist olma ihtimali yüksek.

Facebook'ta en çok onlar beğeniliyor ama...
09 Haziran 2015 Salı 11:09

 Sürekli spor salonunda çektikleri selfieleri ve yedikleri sağlıklı şeyleri paylaşan ya da diyetinin nasıl ilerlediğini günlük olarak takip etmek zorunda kaldığınız arkadaşlarınız mı var? Sizin de tahmin ettiğiniz gibi bu arkadaşlarınızın psikolojik sorunları olabilir.

Brunel Üniversitesi 550 Facebook kullanıcısını kapsayan bir araştırma yapmış. Araştırmada bu kişilere kişilik testi yapılmış ve test sonuçları yaptıkları paylaşımlarla ilişkilendirilmiş. Sonuç olarak yukarıda bahsettiğimiz türde sürekli kazanımları ve başarılarıyla ilgili paylaşım yapan kişilerin narsist olma ihtimali yüksek çıkmış.

Küçük bir parantez: Narsizm, Yunan mitolojik kahramanı Narcissus'tan geliyor. Efsaneye göre Narcissus bir gölde kendi yansımasını görüp hayranlıkla seyrederken sonunda boğuluyor. Türkçe'deki narsizim, İngilizce'deki narcissism'den alıntı.

Narsistlerin tipik özellikleri

- Başkalarının sürekli ilgisine ve beğenisine ihtiyaç duyma

- Bencillik, kendisiyle ilgili olmayan hiçbir şeyle ilgilenmeme

- Eleştiri (olumsuz yorumlar) karşısında hızla sinirlenme

- Kendisini herkes ve her şeyden önemli görme

Bu paylaşımlar daha çok beğeni ve yorum alıyor

Araştırmaya geri dönersek, araştırmacılardan birisinin şu yorumu dikkat çekici: Narsistlerin Facebook'ta "böbürlenmeleri" işe yarıyor, bu paylaşımları daha çok beğeni ve yorum alıyor. Ancak Facebook arkadaşlarının nezaketen bu şekilde davranıp aslında içten içe bu tür benmerkezci hareketlerden nefret etmeleri olası.

Aslında sosyal medya az veya çok hepimizi narsist yapmadı mı? Paylaşımlara baktığımızda herkes harika hayatlar yaşıyormuş gibi yapmıyor mu? Dürüst olun...




İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.