Girişimci olmak isteyenler için altın öneriler

Bize hep sadece işi yapmaya değil iş süreçlerine de odaklanmamız söylenir; peki bu noktada üzerinde çalışmamız gereken şeyler nelerdir?

Yaşam 25.03.2016, 17:22 28.03.2016, 16:28
Girişimci olmak isteyenler için  altın öneriler

Başka bir işte çalışmak mı? Yoksa kendi işini yapmak mı? Eğer sizin de girişimcilik hayalleriniz varsa bu önerilere kulak verin.

İşte nelere göz atmanız gerektiği konusunda size yardımcı olacak tüyolar:

1- Misyonunuzu belirleyin
Gelecek yıllarda pek çok şey değişecek, dönüşecek olsa da geri dönüp baktığınızda size neyi neden yaptığınızı hatırlatacak misyon bildirisi hazırlayın. William A. Donohue'nun dediği gibi: "Hedefleriniz konusunda sabit kalın ama metotlarınızı esnek bırakın.”

2- Değerlerinizi belirleyin ve paylaşın
Kulağa biraz tuhaf gelebilir ama işletmenizin nasıl bir duruş sergileyeceğini bilmek önemlidir. Doğayı korumaya yönelik sorumluluk alıyor musunuz? Açık ve dürüst bir şirket mi hedefliyorsunuz? Taviz vermeyeceğiniz konular neler? Bu gibi soruların cevabını değerleriniz olarak sunabilirsiniz.

3- Ana faaliyet planı
İşletmenizi kurma aşamasında birçok farklı fırsatla karşılaşabilirsiniz ama bunlar sizin faaliyet planınıza ters düşebilir. Bu durumda ana faaliyet planınız en büyük yardımcınız olacaktır. Karşınıza çıkan fırsatların ana faaliyet raporunuza uygun olup olmadığına odaklanmanız gerekir.

4- Marka stili kılavuzu hazırlayın
"Beklentiler, hatıralar, hikâyeler ve ilişkilerin bir araya gelmesi markanın oluşmasını sağlar. Marka, benzer özelliklerdeki ürün ya da hizmetlerin birinin yerine tercih edilmesine neden olur. Eğer, tüketici yüksek kalite satın almıyorsa, marka değerinden de söz edilemez.” Seth Godin Logonuzu belirlemelisiniz ama biraz daha ileri giderek şirket isminin yazım şeklini, renklerini, tonlamasını, stilini de düşünmelisiniz.

5- Sosyal medya planı hazırlayın
Marka stilini kılavuzunun hayata geçtiği önemli adımlardan biri de sosyal medya aşamasıdır. Sosyal medya planı mutlaka şirketinizin marka değerini ön plana çıkarmalıdır. Şirketinize uygun sosyal medya kanalı seçmeniz ve ona odaklanmanız gerekir. Her şeyi aynı anda yapmaya çalışmak yani pek çok kanaldan sosyal medyaya odaklanmak abartılı olacağı için şirketinize en uygun kanalı seçmeniz yararlı olacaktır.

6- Ana hedefler için ekibi bilgilendirin
Farklı görevlerde olsalar dahi tüm ekip marka bilinci, hedefler, iletilmek istenen mesajlar konusunda bilgilendirilmelidir. Şirketin müşteriye ulaştırmak istediği mesaj süreklilik taşırsa, bunun marka değerine de yansıyacağını unutmayın.

7- Finansal strateji
İşin çok eğlenceli olmayan kısmı olsa da net ve iyi düşünülmüş finansal strateji, şirketinizin başarısını doğrudan etkiler; bu nedenle finans stratejinizi konunun uzmanına danışarak hazırlamaya özen göstermelisiniz.

8- Hedef belirleyin
Sadece büyük hedefler değil, küçük hedeflerinizi de belirlemeyi unutmayın. Her hedefinizi adım adım tamamlamaya çalışın, böylece önünüzü daha rahat görebilirsiniz. Tamamladığınız her hedef başarılı hissetmenizi de sağlayacağı için büyük hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

9- Ortaklıklar
Büyük ya da küçük işletme fark etmeden ortaklıklar aracılığı ile işletme her zaman büyümeye açıktır. Sizinle benzer değerleri taşıyan ortaklarla işletmenize de artı değer katabilirsiniz. Ortaklarınızın sizinle aynı hedefte ve değerlere sahip olması çok önemli olduğu için tekrar vurgulamakta yarar var. Aksi takdirde tüm taraflar kaybedecektir.

10- Çalışanlarınıza yönelin
Plan işletmenizi ve çalışanlarınızı bir arada değerlendirerek yol haritanızı oluşturmalısınız. Çalışanlarınızın mutluluğu, desteği ve bağlılığı ile şirketinizi başarıya ulaştırabilirsiniz. Bu nedenle, çalışanlarınıza iyi bakın.

Yorumlar (0)
15
açık
Günün Anketi Tümü
En Çok Sevdiğiniz Renk Hangisi?
Namaz Vakti 25 Nisan 2024
İmsak 04:27
Güneş 06:03
Öğle 13:07
İkindi 16:55
Akşam 20:01
Yatsı 21:31
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 33 90
2. Fenerbahçe 33 86
3. Trabzonspor 33 55
4. Beşiktaş 33 51
5. Başakşehir 33 49
6. Rizespor 33 48
7. Kasımpasa 33 46
8. Antalyaspor 33 45
9. Alanyaspor 33 45
10. Sivasspor 33 45
11. A.Demirspor 33 41
12. Samsunspor 33 39
13. Ankaragücü 33 37
14. Kayserispor 33 37
15. Konyaspor 33 36
16. Gaziantep FK 33 34
17. Hatayspor 33 33
18. Karagümrük 33 33
19. Pendikspor 33 30
20. İstanbulspor 33 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 31 69
2. Göztepe 31 63
3. Ahlatçı Çorum FK 31 55
4. Sakaryaspor 31 54
5. Bodrumspor 31 52
6. Kocaelispor 31 52
7. Bandırmaspor 31 47
8. Boluspor 31 47
9. Gençlerbirliği 31 47
10. Erzurumspor 31 42
11. Ümraniye 31 37
12. Manisa FK 31 36
13. Keçiörengücü 31 36
14. Şanlıurfaspor 31 34
15. Tuzlaspor 31 33
16. Adanaspor 31 32
17. Altay 31 15
18. Giresunspor 31 7
Takımlar O P
1. Arsenal 34 77
2. Liverpool 34 74
3. M.City 32 73
4. Aston Villa 34 66
5. Tottenham 32 60
6. M. United 33 53
7. Newcastle 33 50
8. West Ham United 34 48
9. Chelsea 32 47
10. Bournemouth 34 45
11. Brighton 32 44
12. Wolves 34 43
13. Fulham 34 42
14. Crystal Palace 34 39
15. Brentford 34 35
16. Everton 34 33
17. Nottingham Forest 34 26
18. Luton Town 34 25
19. Burnley 34 23
20. Sheffield United 34 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 32 81
2. Barcelona 32 70
3. Girona 32 68
4. Atletico Madrid 32 61
5. Athletic Bilbao 32 58
6. Real Sociedad 32 51
7. Real Betis 32 48
8. Valencia 32 47
9. Villarreal 32 42
10. Getafe 32 40
11. Osasuna 32 39
12. Sevilla 32 37
13. Las Palmas 32 38
14. Deportivo Alaves 32 35
15. Rayo Vallecano 32 34
16. Mallorca 32 31
17. Celta Vigo 32 31
18. Cadiz 32 25
19. Granada 32 18
20. Almeria 32 14