İletişim Açısından Kıyafetlerin Önemi Ve Anlattıkları

Yaşam 18.04.2015, 01:13 18.04.2015, 01:13
572
İletişim Açısından Kıyafetlerin Önemi Ve Anlattıkları
 Kıyafetler, insanların psikolojilerini ele veren unsurlardır. Karakter özelliklerinin de etkili olduğu giyinme unsurlarında, girişken mi, çekingen mi, hareketli mi, gergin bir kişilik mi, buna benzer durumları ortaya çıkmaktadır. Kıyafetler bizim yerimize konuşmakta, en gizli sırları ortaya koymaktadır.
Kıyafetler, insanların bizlere baktığında verdiği ilk yargıyı oldukça önemli derecede etkilemektedir. Bu şekilde görsel bir iletişim aracı olarak açığa çıkmaktadır. İnsanlar, karşılarındaki kişilerin giyimleriyle karakterlerinin örtüştüğünü, ya da kişi karakter ve zevklerine göre giyim kuşamına yön verdiğini düşünürler. Bu, reel bir yargı olmamakla birlikte, yaşanan ve öğrenilen şartlanmalarla açığa çıkan yargılar olduğu unutulmamalıdır. Bu durumlar biz insanları yanlış yönlendirmelere ve yargılara yönlendirebilirken, bir yandan da zaman zaman içgüdüsel olarak doğruluk payı olabileceği durumlar olabileceği göz önünde bulundurulmalıdır.

Kıyafetler, bazı noktalarda iletişim aracı olarak kullanılır. Örneğin, değerlerimiz konusunda yönlendirici bir unsur olabilmektedir. Örneğin, iş görüşmesine giden bir kadının eteğinin boyuyla veya muhafazakâr bir giyim tarzıyla, kişiler üzerinde zihnimiz bir yargıya varmaktadır. Daha sonrasında, o kişinin hayattaki görevi üzerinde bir yargı oluşturmamızı sağlamaktadır. Örneğin, öğrenci mi, iş kadını mı, ev hanımı mı gibi yargılar oluştururuz. Bunların sonucunda da, yine zihnimiz, karşımızdaki insanın iş hayatında nasıl bir duruşu olduğuna veyahut sosyal açıdan nasıl bir çevreye sahip olduğuna dair bir izlenim oluşturmaktadır.


Her daim topuklu ayakkabılara sahip olan ve saçları her zaman yapılı bir kadının, bazılarına göre oldukça bakımlı ve feminen bir yapısı olduğu, bazılarına göre kasıntı ve her daim tetikte tertip düzenli bir kadın olduğu izlenimi yaratabilir. Buna takiben, at kuyruğu yapılmış saçlara sahip bir kadın, rahatlığından ödün vermeyen bir kot, ayağında son derece rahat görünen bir spor ayakkabı, örneğin askılı bir tişört giymişse, rahatına düşkün, askılı giydiği için çok muhafazakâr olmadığı görüşüne varırız. Bununla birlikte, ya çalışan ama tatilde olan bir kadın, ya öğrenci ya da çalışmayan ev hanımı bir insan olduğu kanaatine varırız.


Kırışık, ütüsüz, özensiz giyimli birini gördüğümüzde, hayatıyla ilgili detaylara takılmayan ve birçok şeyi önemsemeyen bir insan olduğunu düşünürüz. Ama bunun aksine, tamamen marka giyinmiş ve bu markaları başkalarının gözünün önünde olacak şekilde gösteren kişilerin ise, kendilerine özgüvensiz ve maddiyatla saygınlık kazanmaya çalışan bir kişi olduğuna karar veririz. Bir iş görüşmesinde çok dikkat çekici ve parlak bir kravat takan bir bey için, dikkatleri üzerinde toplamaya ihtiyacı olan biri olduğu şeklinde yorumlarız.

Erkeklerin, özellikle iş açısından oldukça önemsedikleri kravat, saygınlığı ve özeni temsil etmektedir. Sorumluluk sahibi bir insan olduğu izlenimi yaratan kravat, insanların bakış açıları yönünden itibar oluşturmasıyla dikkat çekmektedir. Belki de bu nedenledir ki, özel gecelerde şık beyler kravatlarını düzgün bir şekilde bağlayarak daha özgüvenli bakarlar veyahut önemli bir iş görüşmesi açısından takım elbisenin kesinlikle vazgeçilmez en önemli aksesuarını oluşturur.
Kıyafetlerin tarzlar kadar, renkleri de oldukça önemli bir konu teşkil etmektedir. Örneğin bir iş kadınını göz önünde canlandıralım. İki kadın ve aynı kademede yönetici olsunlar. Her koşulda birbirlerine üstünlükleri olmayan iki insan. Aynı takım elbiseyi giymişler, her şeyleriyle aynı görünüyorlar, fakat biri siyah klasik rengi tercih ederken diğeri aynı takımın bordo rengini giymeyi tercih ediyor. İki kadın arasında zihnimiz bir yargı oluştururken şu şekilde çalışır; biri siyah giyerek klasik görünümlü ve daha güven verici bir kadın izlenimindedir, diğeri ise, farklı olmayı seven, dikkatleri üzerine çekmeyi seven ve baskın bir karakterdeki kadın izlenimindedir. Ve bu yargıları, o kadınları hayatında ilk defa görmüş ve hiç tanımayan biri, gördüğü anda zihninin çalışmasıyla birlikte, o anda yargıları oluşturur. Renkler, bazen yetişme tarzlarını, insanların ruh hallerini, çalışılan sektörü bile anlatabilmektedir.
Sektörlerden bahsederken, insanların çalıştıkları sektörler de giyim kuşamlarını etkilemekte son derece önemlidir. Örneğin, klasik giyimli ve alışılagelmiş bir takım elbise içinde sizinle gelen bir tasarımcı için, “önce kendi için bir farklılık oluşturması gerekmez miydi” yargısını kurarız zihnimizde. Tabi ki her tasarımcı uçuk kaçık olmak zorunda değildir, fakat yine de bir farklılık ortaya koyması ve karşısındaki insanı cezbetmesi gerekir. Veya, çok önemli bir iş görüşmesine giden bir insanı gördüğümüzde, yırtık moda bir kot ve tişörtle gittiğini hayal ettiğinizde, yeterince özenli ve işi odaklı bir insan olmadığı izlenimine kapılırız. Hangi sektörde çalışılacaksa ona uygun giyim, en doğru sonucu ve bununla birlikte başarıyı getirir. Mesleğe ve ortamına göre klasik mi giyinilmeli, yoksa sporcu bir kişilik olarak mı gösterilmeli, vermek istenilen mesaj “otoriter mi, uyumlu mu, değişimlere açığım mı” olduğuna karar verilmeli ve ona göre tercihler yapılmalıdır.

Bu şekilde, kıyafetler veya aksesuarların başarıları desteklediği de yaşanan birçok örnekle gösterilmiştir. Eğer kıyafetlerin ne demek istediğini bilirsek, doğru ve hedef noktaya ulaşmakta kolaylık sağlayacağı aşikârdır.
Yorumlar (0)
hafif yağmur
Günün Anketi Tümü
En Çok Sevdiğiniz Renk Hangisi?
Namaz Vakti 28 Mayıs 2020
İmsak 05:28
Güneş 06:54
Öğle 13:15
İkindi 16:43
Akşam 19:27
Yatsı 20:47
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20