Girişimci olmak isteyenler için altın öneriler

Bize hep sadece işi yapmaya değil iş süreçlerine de odaklanmamız söylenir; peki bu noktada üzerinde çalışmamız gereken şeyler nelerdir?

Yaşam 25.03.2016, 17:22 28.03.2016, 16:28
Girişimci olmak isteyenler için  altın öneriler

Başka bir işte çalışmak mı? Yoksa kendi işini yapmak mı? Eğer sizin de girişimcilik hayalleriniz varsa bu önerilere kulak verin.

İşte nelere göz atmanız gerektiği konusunda size yardımcı olacak tüyolar:

1- Misyonunuzu belirleyin
Gelecek yıllarda pek çok şey değişecek, dönüşecek olsa da geri dönüp baktığınızda size neyi neden yaptığınızı hatırlatacak misyon bildirisi hazırlayın. William A. Donohue'nun dediği gibi: "Hedefleriniz konusunda sabit kalın ama metotlarınızı esnek bırakın.”

2- Değerlerinizi belirleyin ve paylaşın
Kulağa biraz tuhaf gelebilir ama işletmenizin nasıl bir duruş sergileyeceğini bilmek önemlidir. Doğayı korumaya yönelik sorumluluk alıyor musunuz? Açık ve dürüst bir şirket mi hedefliyorsunuz? Taviz vermeyeceğiniz konular neler? Bu gibi soruların cevabını değerleriniz olarak sunabilirsiniz.

3- Ana faaliyet planı
İşletmenizi kurma aşamasında birçok farklı fırsatla karşılaşabilirsiniz ama bunlar sizin faaliyet planınıza ters düşebilir. Bu durumda ana faaliyet planınız en büyük yardımcınız olacaktır. Karşınıza çıkan fırsatların ana faaliyet raporunuza uygun olup olmadığına odaklanmanız gerekir.

4- Marka stili kılavuzu hazırlayın
"Beklentiler, hatıralar, hikâyeler ve ilişkilerin bir araya gelmesi markanın oluşmasını sağlar. Marka, benzer özelliklerdeki ürün ya da hizmetlerin birinin yerine tercih edilmesine neden olur. Eğer, tüketici yüksek kalite satın almıyorsa, marka değerinden de söz edilemez.” Seth Godin Logonuzu belirlemelisiniz ama biraz daha ileri giderek şirket isminin yazım şeklini, renklerini, tonlamasını, stilini de düşünmelisiniz.

5- Sosyal medya planı hazırlayın
Marka stilini kılavuzunun hayata geçtiği önemli adımlardan biri de sosyal medya aşamasıdır. Sosyal medya planı mutlaka şirketinizin marka değerini ön plana çıkarmalıdır. Şirketinize uygun sosyal medya kanalı seçmeniz ve ona odaklanmanız gerekir. Her şeyi aynı anda yapmaya çalışmak yani pek çok kanaldan sosyal medyaya odaklanmak abartılı olacağı için şirketinize en uygun kanalı seçmeniz yararlı olacaktır.

6- Ana hedefler için ekibi bilgilendirin
Farklı görevlerde olsalar dahi tüm ekip marka bilinci, hedefler, iletilmek istenen mesajlar konusunda bilgilendirilmelidir. Şirketin müşteriye ulaştırmak istediği mesaj süreklilik taşırsa, bunun marka değerine de yansıyacağını unutmayın.

7- Finansal strateji
İşin çok eğlenceli olmayan kısmı olsa da net ve iyi düşünülmüş finansal strateji, şirketinizin başarısını doğrudan etkiler; bu nedenle finans stratejinizi konunun uzmanına danışarak hazırlamaya özen göstermelisiniz.

8- Hedef belirleyin
Sadece büyük hedefler değil, küçük hedeflerinizi de belirlemeyi unutmayın. Her hedefinizi adım adım tamamlamaya çalışın, böylece önünüzü daha rahat görebilirsiniz. Tamamladığınız her hedef başarılı hissetmenizi de sağlayacağı için büyük hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

9- Ortaklıklar
Büyük ya da küçük işletme fark etmeden ortaklıklar aracılığı ile işletme her zaman büyümeye açıktır. Sizinle benzer değerleri taşıyan ortaklarla işletmenize de artı değer katabilirsiniz. Ortaklarınızın sizinle aynı hedefte ve değerlere sahip olması çok önemli olduğu için tekrar vurgulamakta yarar var. Aksi takdirde tüm taraflar kaybedecektir.

10- Çalışanlarınıza yönelin
Plan işletmenizi ve çalışanlarınızı bir arada değerlendirerek yol haritanızı oluşturmalısınız. Çalışanlarınızın mutluluğu, desteği ve bağlılığı ile şirketinizi başarıya ulaştırabilirsiniz. Bu nedenle, çalışanlarınıza iyi bakın.

Yorumlar (0)
15
açık
Günün Anketi Tümü
En Çok Sevdiğiniz Renk Hangisi?
Namaz Vakti 04 Mayıs 2024
İmsak 04:11
Güneş 05:51
Öğle 13:06
İkindi 16:58
Akşam 20:11
Yatsı 21:44
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 34 93
2. Fenerbahçe 34 89
3. Trabzonspor 34 58
4. Beşiktaş 35 54
5. Başakşehir 34 52
6. Alanyaspor 35 49
7. Kasımpasa 34 49
8. Rizespor 35 49
9. Sivasspor 34 48
10. Antalyaspor 34 45
11. A.Demirspor 35 44
12. Kayserispor 34 40
13. Ankaragücü 35 39
14. Samsunspor 34 39
15. Karagümrük 34 36
16. Konyaspor 34 36
17. Gaziantep FK 34 34
18. Hatayspor 34 33
19. Pendikspor 34 30
20. İstanbulspor 35 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 32 72
2. Göztepe 32 66
3. Sakaryaspor 32 57
4. Kocaelispor 32 55
5. Ahlatçı Çorum FK 32 55
6. Bodrumspor 32 53
7. Boluspor 32 50
8. Bandırmaspor 32 47
9. Gençlerbirliği 32 47
10. Erzurumspor 32 44
11. Keçiörengücü 32 39
12. Manisa FK 32 37
13. Ümraniye 32 37
14. Şanlıurfaspor 32 34
15. Tuzlaspor 32 34
16. Adanaspor 32 33
17. Altay 32 9
18. Giresunspor 32 7
Takımlar O P
1. Arsenal 36 83
2. M.City 34 79
3. Liverpool 35 75
4. Aston Villa 35 67
5. Tottenham 34 60
6. Newcastle 35 56
7. M. United 34 54
8. Chelsea 34 51
9. West Ham United 35 49
10. Bournemouth 36 48
11. Wolves 35 46
12. Fulham 36 44
13. Brighton 34 44
14. Crystal Palace 35 40
15. Everton 36 37
16. Brentford 36 36
17. Nottingham Forest 36 27
18. Luton Town 36 26
19. Burnley 36 24
20. Sheffield United 36 17
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 85
2. Barcelona 33 73
3. Girona 33 71
4. Atletico Madrid 33 64
5. Athletic Bilbao 34 61
6. Real Sociedad 34 54
7. Real Betis 33 49
8. Valencia 33 47
9. Villarreal 33 45
10. Getafe 34 43
11. Osasuna 33 39
12. Deportivo Alaves 33 38
13. Sevilla 33 38
14. Las Palmas 34 37
15. Rayo Vallecano 33 34
16. Mallorca 33 32
17. Celta Vigo 33 31
18. Cadiz 34 27
19. Granada 33 21
20. Almeria 33 14